Use your freedom of choice

Tijdens een dinertje in een pittoresk café zat ik zo’n elf à twaalf minuten te twijfelen over wat ik zou nemen. Het idee een keer  buiten alle boekjes te gaan en de ‘Mousaka‘ op aanraden van de chef te nemen, borrelde naar boven.  Of toch gewoon de zekerheid met beide armen omhelzen en te gaan voor de patat met bitterballen op een bed van ijsbergsla?
Ja, ontdek dan maar eens wat je echt wil. Wat je écht lekker vind, wat zeg ik? Wat je echt echt lekker vind. Na die twaalf minuten besloot ik dan ook te gaan voor een totaal ander gerecht, lekker makkelijk dacht ik. Als gevolg, natuurlijk, was het niet weg te krijgen en verlangde ik meer dan ooit naar die frietjes.

Keuzes maken. Een van mijn meest onderontwikkelde talenten waar ik vooralsnog alleen slechte ervaringen mee heb. Ik hoor jou denken; Hoe moeilijk kan het zijn? Tja, zo moeilijk als dat ik  het mezelf maak. En helaas, het blijft niet bij het kiezen van mijn eten. Wat wil ik aan, welk geurtje vind ik het lekkerst, wie vind ik lief of waar zal ik gaan werken? Zal ik blijven sporten, wil ik een nieuwe telefoon, en de meest nare keuze op dit moment; welke studie wil ik volgen?
Ik kan niet zeggen dat het me makkelijk afgaat, maar ook keuzes maken kan je leren. Tenminste… Om heel eerlijk te zijn zuig ik dat net ter plekke uit mijn duim maar wie weet wat voor positief gevolg daar  uit kan vloeien.
Vertrouwen lijkt het belangrijkst maar ook  geloven in wat jij denkt dat goed is. En als je dan een keer een onjuiste beslissing maakt, vergeet vooral niet dat jij dacht dat die keuze de juiste was.

Je eigen beslissingen zijn niet ‘fout’,  hoogstens ‘verkeerd’.

Geef een reactie

