Presents evening

Wat keek ik vroeger uit naar het heerlijk avondje. Met zijn allen op de bank, vol verwachting klopte ons hart. Dit was het moment waar je het hele jaar zo zoet voor was geweest. Geen kattekwaad uitgehaald, geen belletje gerinkeld en zelfs niet met onze afstandsbediening bij de buren gezapt. En dat allemaal voor die goede, goede Sint. Aardige man is het toch, zo vrijgevig. Voor ieder wat wils en wat vooral zo knap was; hij kocht altijd exact wat je wilde hebben. Zo verbazingwekkend. Maar goed, onze lieve Sint die wist nou eenmaal alles. Die man had van ieder huis de sleutel, want zoals in mijn geval, kom je zonder schoorsteen anders niet erg ver.

Weet je het nog, dat je naar buiten keek en door de mist toch pieten over de daken kon zien paraderen. Dat je ook echt hoorde dat ze over de daken liepen en dat je ze zelfs nog kon ruiken als de pakjes opeens voor de deur stonden. Echt een heerlijk avondje. Jezelf misselijk eten met marsepein en suikerbeestjes; wie heeft het in godsnaam bedacht? Pepernoten, taai-taai, schuimpjes. Een lust voor het oog én voor de mond.

Vanavond is het natuurlijk anders. Tijden zijn verstreken en dat gevoel van vroeger zal niet meer terugkomen. Heel triest en heel jammer, maar ook zo fijn om terug te denken aan die onbeholpen onwetende tijd waarin het allemaal zo believable was. Vanavond toch lekker met zijn allen op de bank en wellicht, heel wellicht als ik ‘snachts toevallig toch naar het toilet moet, loop ik even langs het schoenenrek en wellicht, heel wellicht, vind ik dan iets. Lieve Sint, dat hoeft niets groots te zijn, ook met kleine dingen ben ik gauw tevreden.

6 reacties
  1. Dzenana zei:

    Dit jaar vroeg ik de Sint alleen om een handje pepernoten en zei dat ik tevreden zou zijn, en ik kreeg meer dan ik had mogen dromen! Een ware melk-hazelnoten-chocolade letter, rolletje Mentos en een zakje Starmix. Daarbij een boek genaamd Jubelientje op het ijs. De Sint werkt overduidelijk samen met de Appie

  2. Wat leuk geschreven! 🙂 Heerlijk, doet mij echt aan de Sinterklaastijd denken.

  3. mooie post.
    jammer dat kleine meisjes groter worden.
    haha
    x

  4. jessy zei:

    wat mooi geschreven zeg!

    Zou je mij misschien op bloglovin kunnen volgen aangezien GFC weggaat? ;$
    Alvast bedankt! xxx

Geef een reactie

