I’ve got a beard and it’s long

Ik ben echt een baardenvrouw. Ik hou van dat weelderige haar wat zich bevindt op  zijn kin, maar ook op zijn wangen en zelfs  op zijn bovenlip.  Ja, het heeft iets magisch, iets mysterieus. Ik kan er niet omheen, die met haren bezeten mannen trekken mijn aandacht.

Neem nou laatst. Ik liep in mijn eentje door de supermarkt. Zoekend naar woksaus stond ik een aantal minuten stil voor het schap. Eenmaal gevonden was het toch vrij lastig om met mijn 1 meter  65 bij de bovenste plank te komen. Hulp inschakelen dus, en ja, wellicht voel je de bui al hangen, daar kwam me toch een baard aangelopen. Nonchalant als ik ben liep ik hem tegemoet en stelde hem de beruchte vraag. ‘Ga je met me mee naar huis?’ Nee dat vroeg ik niet. Eigenlijk zei ik, en dat vind ik heel erg, ‘Ken jij misschien bij da boveste plenkske?’ Dit was een hele lieve en behulpzame baard, zo merkte ik toen hij in één beweging zijn baard van mij afwierp en hem richting het schap richtte. Van achteren zag hij er ook goed uit, ondanks dat er geen baard zichtbaar was toch een goed lijf en een mooie volle ronde dikke k…. HO! Ik dwaal volledig af. Niet mijn bedoeling.

Eenmaal in  bezit van mijn woksaus was het nu mijn taak deze baard in mijn bezit te houden. In mijn hoofd speelde zich een situatie af waarin alles op rolletjes liep. Ik stelde de vraag, hij ging mee en de rest zou geschiedenis zijn. Niet dus.  Mijn zenuwen en toch wel enig gevoel van schaamte namen de overhand. Ik zag deze baard aan mij voorbij gaan. Ik zag deze heerlijk volle, maar toch ook bijgeschoren, donkerbruine denderende baard met zelfs bakkebaarden en bovenliphaar, aan mij voorbij gaan. Een donkere donderdagavond had opgelicht kunnen worden met de aanwezigheid van zo’n donkere schone in mijn bed. Helaas ging ik alleen naar huis. Ofja, ik had waar ik voor kwam. Mijn potje woksaus.

Geef een reactie

